Forged Fantasy

Oldřich Kratochvíl

Žijeme v době, kdy obrázky klamou více než kdy dříve. Forged Fantasy mě na první pohled zaujalo. Vypadalo to na fantasy RPG, ve kterém ovládáte skupinu hrdinů, a já si hned vzpomněl na hry jako Dragon Age. Pak jsem hru spustil a probudil se. Dost ale náznaků, pojďme na samotnou recenzi.

Forged Fantasy – videorecenze

Dragon Age pro telefony samozřejmě v dnešní době nikdo neudělá, protože by na tom prodělal kalhoty. Forged Fantasy, stejně jako spousta dnešních mobilních her, je v první řadě řízena platebním modelem. Základ vlastně zní stále dobře – do rukou se vám dostane tým hrdinů, se kterými vyrážíte do úrovní a kosíte nepřátele. A pokud jste někdy hráliHero Hunters, ze kterého dnešní titul vychází, budete jako doma.

Úrovně jsou krátké a titul vám nedává příliš prostoru na chytré a taktické hraní nebo využívání schopností. Míra úspěchu v tom kterém levelu závisí na dosažené úrovni vašich hrdinů. Více než akcí se hra věnuje správě hrdinů. Po každém kole získáváte hromady předmětů, které přidělujete svým svěřencům, a hlavně jim neustále rozdělujete získané zkušenostní body.

Asi vás to rovnou napadne – když do hry investuji trochu peněz a nakoupím si potřebné předměty, můj postup bude rychlejší. Hra jde tak daleko, že jí nechybí tlačítko „autoplay“, čímž ze sebe dělá skutečně jakýsi „fantasy team manager“. Neumím si představit, že takové hraní bude někoho v Česku bavit, neboť ani v oné správě hrdinů nemáte příliš prostoru k rozhodování a jste vláčeni tím, které předměty vám hra náhodně přidělí.

Forged Fantasy přidávám na svou poličku zklamání. 3D grafika nevypadá špatně, hrdinové jsou mile rozmanití, dokonce i nějaký ten rozhovor mě pobavil, ale jako celek to prostě nefunguje. Nemáte se o čem rozhodovat, nemáte co hrát. Free-to-play model tady všemu vládne a vyžaduje po vás stokorunové investice.