Že jsou čeští vývojáři kreativní nám potvrzuje další hra. Type II se snaží překročit hranice a spojit žánry strategické věžovky a střílečky. Hru pořídíte za 150 Kč pro Android a od 17. srpna i pro iOS.
Type II – videorecenze
Nebudu dlouho chodit kolem horké kaše. Zprvu jde o dobrý nápad. Nejeden hráč si možná říkal, že by bylo fajn během hraní strategie skočit do kulometné věže a pokosit nepřátele na cestě. Tuto možnost dostanete a uvědomíte si, že to ale možná až tak dobrý nápad nebyl. Před každou vlnou nepřátel na strategické mapě stavíte pomocné věže, zatímco při hraní se pohybujete po kolejnici nad mapou a střílíte po nepřátelích.
Začněme u strategické části. Mezi vlnami můžete postavit jednu, nebo dvě věže. To není mnoho a většinou s nimi příliš strategie nevymyslíte. Po delší době se vám odemknou i další typy věží, třeba mrazící, což vaše možnosti trochu zlepší. U věžovek však vždy máte dokonalý přehled, vylepšujete věže a hledáte vzájemné synergie. To zde chybí a na přehlednost také zapomeňte. Většinou nevidíte, co se v jiných částech mapy děje. Během stavění mi taky chyběl znázorněný rádius dostřelu věží.
Ani akční část na tom není o moc lépe. Zapomeňte na hbité a chytré nepřátele. Zde střílíte do sunoucích se krabic, která vás nijak nepřekvapí. Kde jiné hry zkouší vaše reakce a přesnost, tady najdete úmorné střílení do jednoho bodu. Střílna se zároveň otáčí velmi pomalu, což mnohdy hraje proti vám. Novou zbraň také dostanete někdy až po více než půl hodině hraní.
Pocit z nějakého postupování vpřed je velmi mlhavý a hra toho příliš nenabízí. I zvuková stránka je značně repetitivní. Autory naopak musím pochválit za slušnou grafiku. Souboje s bossy také působí epicky. Nejvíce ale chválím odvrhnutí free-to-play prvků. Ve hře není reklama ani mikrotransakce. Prostě si hru koupíte a hrajete. V tomto ohledu má ale titul zatím ještě co dohánět. Z obou populárních žánrů nezvládl extrahovat to nejlepší a už vůbec ne to spojit v jeden funkční celek.